Odontologie

Ce este caria dentara?

Caria dentară este un proces distructiv cronic al ţesuturilor dure ale dintelui, fără caracter inflamator, producând necroza şi distrucţia acestora, urmate de cavitaţie coronară sau radiculară. Caria se dezvoltă numai pe dinţii în contact cu mediul bucal şi niciodată pe dinţii complet incluşi sau foarte bine izolaţi de mediul bucal.

De ce este important sa tratam cariile dentare la timp?

Caria dentara constituie, prin complicatiile sale, principala cauza de pierdere a dintilor. Ea incepe in smalt (stratul dur, extern al dintelui) si, pe masura ce creste in dimensiune si se apropie de pulpa dentara (nerv), incep sa apara dureri la dulce, la rece, poate sa retina resturi de mancare. Daca nu e tratata nici in aceasta faza, se ajunge la infectia pulpei dentare, insotita adesea de dureri atroce. Aceste infectii pot produce, prin acutizare, un abces dentar, care se caracterizeaza prin durere, umflarea zonei respective, cateodata chiar febra si stare de rau general. Adesea dintele nu se mai poate recupera si trebuie extras.

Tratamentul cariei dentare in cabinetul A-A Dental Clinic

In general, tratamentul precoce al leziunilor carioase este mai putin costisitor decat tratamentul unei leziuni carioase extinse, neglijate pana in momentul in care durerea ne aduce in cabinetul stomatologic.
Tratamentul unei carii dentare simple presupune curatarea tesutului dentar necrozat si refacerea morfo-functionala a dintelui in cauza din materiale fizionomice, intr-o culoare asemanatoare restului suprafetei dentare, printr-o obturatie.
Folosim materiale compozite de ultima generatie, adecvate fiecarui caz in parte.

Pentru mai multe informatii despre serviciile noastre dentare sau pentru a rezerva o programare, va rugam, contactati-ne